- Setter du dem på soverommet får jeg mareritt!


For vel tre uker siden kom jeg hjem med en pose full av små skatter jeg hadde handlet på Ting i Oslo. 

Små designting, figurer og pynteleker som jeg tenkte kunne fornye hjemmet vårt uten store investeringer. Jeg satset på noen små ting som jeg selv har sett på utallige blogger og instagram-profiler.

Men noen av de små tingene falt ikke helt i smak hos min bedre halvdel.

- Setter du dem på soverommet får jeg mareritt! Det er jeg helt sikker på. Det er jo små nakne gutter med merkelige hodeplagg og VINGER på ryggen. Please, ikke si at du hadde tenkt å ha dem på soverommet, sier han forferdet og ser på mine nyinnkjøpte Sonny Angels.

Sonny Angels som jeg har kjøpt på Ting. De finnes i mange nettbutikker også.


Jeg synes jo bare de små skjønne skapningene var utrolig søte, og hadde ikke tenkt på hverken nakenhet eller englevinger. Men for å ikke gi mannen mareritt (noe jeg tror han sa bare for å si at han virkelig ikke likte dem), så har altså de og de andre tingene jeg kjøpte blitt liggende litt vel lenge i posen jeg kom hjem med.

Men nå de siste par dagene har jeg funnet nye perfekte steder til alle tingene, og jeg kjenner på meg at det føltes godt å pynte litt, det skulle ikke mer til for å få følelsen av at noe var nytt i huset. (Jeg går jo tross alt hjemme og trår store deler av dagen, så da ser man jo ting man har lyst til å gjøre noe med)

Så nå har guttene fått navn på hver sin dør, engleguttene har fått plass på kommoden i gangen, nøklene har fått ny nøkkelring med en svart eller rosa fugl på som bor i hvert sitt hus i gangen og den moderne utgaven av en matryoshka-dukke har fått plass i vinduskarmen på soverommet. I tillegg har vi gått nye gardiner på soverommet, så akkurat der føles det jo som et helt nytt rom.

Nå har jeg bare lyst til å male spisestuebordet, kjøpe nye spisestue stoler fra Eames (det må man jo ha om man skal ha et designriktig hjem nå til dags), kjøpe gyngestol fra Eames, male en kommode som skal flyttes fra kjelleren og opp på soverommet, få inn et fryseskap der kommoden sto i kjelleren og enda er det flere ting på listen. (Må bare ikke si alt dette til mannen, for da synes han nok at det er mye som skal gjøres når vi skal ha navnefest for minsten og hele tre bursdagsselskaper for han som blir 4 år. Får prøve å få noe mer gjort i løpet av det neste året!)

Disse vil nå se på meg hver morgen når jeg tar opp rullegardinen!

En fugl til meg og en til mannen. Bildet ble tatt før mannen fikk begynt å bruke sin. Fuglen har en fløyte i halen, noe 4-åringen så med en gang.

Min sin fugl.
Manen sin fugl.

Sverre likte godt det nye skiltet på døra si. I bakgrunnen er den flotte brannbilsengen hans som han er så stolt av. Tallene på veggen har han og jeg malt på selv som et lite mor og sønn prosjekt.


Nå gjenstår bare å henge opp noen av disse søte figurene over senga til Sebastian slik at han har noe gøy å se på når han skal legge seg.





Kommentarer

Populære innlegg