Fra den søndagsmiddagen kan det bare gå oppover...

Litt av målet mitt med å starte denne bloggen var blant annet at jeg skulle få familiemiddagene løftet et hakk, bli bedre til å planlegge, og en bedre kokk.

Vel søndag nådde jeg bunnpunktet.

Vi hadde vært på Kongsgården hele dagen, var sultne og på vei hjem da følgende samtale utspilte seg i bilen.

- Har du handlet inn noe til middag? sier Mannen

- Nei, det har jeg ikke tenkt på. Burde selvsagt handlet det i går da jeg var i butikken, svarer jeg.

Ganske typisk egentlig. Jeg er rett og slett ikke flink til å handle middag for mer enn én dag av gangen.

Vi diskuterte fram og tilbake hva vi skulle gjøre. Spise ute, kjøpe pizza med hjem eller bare kjøre innom den søndagsåpne butikken.

Siden vi ville være litt flinke og lage en god søndagsmiddag, valgte vi sistnevnte. Problemet var bare at når vi kom til butikken, så var den stengt.

- Vi åpner igjen på tirsdag, sier ekspeditøren til meg fra innsiden av glassdøra.

- Vel, det hjelper ikke oss i dag, sier jeg litt småirritert på grunn av lavt blodsukker tilbake.

I bilen igjen blir jeg ganske frustrert, men innser hva som må skje.

- Kjøpe med pizza eller hamburger hjem da? spør jeg.

- Hamburger, kommer det mutt fra sjåføren.

Vi endte altså opp med en pose med hamburgere fra Mc Donalds som søndagsmiddag, og da vi satt hjemme og spiste dem ut fra posen, dvassne og kalde som de var, kunne vi ikke annet enn å le.

- Vel, det blir ikke verre enn dette. Neste uke slår jeg til, lover jeg familien.

DENNE UKA
Mandag ble det torskefilet med søtpotetpuré og grønne bønner.




Det ble en anelse tørt...

Tirsdag ble det lapskaus fra en oppskrift jeg fant på Kiwi.

Råvarene til lapskausen.

Det var litt å kutte opp, men det ble VELDIG godt til slutt!


Oppskriftheftet jeg fant på Kiwi.


I dag vet jeg ikke helt hva vi skal ha. Men jeg lover å slå til på noe fantastisk...




Kommentarer

Populære innlegg