PASCAL, du trenger ikke å føle deg truet av konkurransen!

Nyttårsaften på Grand Canaria kan selvsagt feires på like mange forskjellige måter som hjemme.

Siden vi har to småttiser, valgte vi å invitere hjem noen venner av oss som også har noen små hjerteknusere, og lage en skikkelig barnefest for å ønske 2015 velkommen.

Siden festen skulle være hos oss, tenkte jeg det var viktig å få til to ting. Festen skulle være på barnas premisser, og vi skulle pynte på samme måte som de gjør her i sydligere strøk, altså jo mer rælete pynt, jo bedre er det.

Som den observante leser har fått med seg, så er ikke denne perfekte Bærumsfrua noen mesterkokk. Jeg kjenner min egen begrensning akkurat der, derfor ble vi enige om å hente god nyttårsmat fra en lokal restaurant til de voksne, mens barna som ønsket seg pasta, skulle få det. (Det ble selvsagt mannen som lagde herlig pastarett til de små).

Selv utnevnte jeg meg til dessertansvarlig.

På et kjøpesenter fant jeg flere konditorting som jeg egentlig har ønsket meg en stund. En form til å støpe sjokolade i (jeg gikk for den som så ut som små skjeer, tenkte de var dekorative i isen jeg skulle servere), og så kjøpte jeg en sånn sprøyte man har smeltet sjokolade i for å skrive med.

Etter å ha smeltet sjokolade i forkant av Sverres bursdag, hadde jeg selvsagt lært at sjokoladen smelter på lav varme, så selveste smeltingen gikk smertefritt.

Problemet var bare at det aldri ble en helt jevn og fin masse av sjokoladen.

Først forsto jeg ikke hvorfor sjokoladen hadde små klumper. Jeg hadde jo smeltet alt rett. Deretter studerte jeg sjokoladepapiret litt bedre. Jeg hadde kjøpt en sjokolade med små klumper av kakaobønner! Shitt, det var jo helt feil!

Festlig for meg som skulle ha dem i ei lita sprøyte og skrive navnene til alle som bordkort (det var i hvert fall planen).

Jeg innså fort at navneskiltene i sjokolade bare var å glemme å få til. For siden jeg ikke hadde noen sil til sjokoladen, ble jeg nødt til å putte den klumpete røra oppi sprøyta, og la det stå til.

Jeg begynte på et 2015-skilt til isen jeg skulle servere. Det gikk fint på TO og NULL, men da jeg skulle begynne på ett-tallet, ja da eksploderte sprøyta i hendene på meg. All sjokoladen fløt utover, jeg hadde sjokolade på hendene og benken, og det var bare å begynne å vaske opp.

Jeg ga meg selvsagt ikke på det is-skiltet, og fikk til slutt til å forme hele 2015 med å dryppe sjokolade og dra den litt ut med sprøytespissen.

De sjokoladeskjeene ble forresten heller ingen slager. For ungene som skjeene var ment for, likte ikke den mørke sjokoladen, og attpåtil så klarte Sverre å holde i skjeen slik at det ble maksimalt med gris. Jeg hadde jo tross alt sagt at det var en skje til isen, og da prøvde jo han å spise is med den…

Men festen ble en suksess, og vi hadde det riktig så gøy med god mat, skattejakt, barnechampagne, stjerneskudd og tradisjonelle spanske nyttårsposer med hatter, neser og masker i som gjør at man ikke ser klok ut i det hele tatt.

GODT NYTT ÅR ALLE SAMMEN!! (Bare noen dager inn i det nye året)






Her er jeg superhappy. Har smeltet sjokoladen og begynt å fylle den i den nye sprøyta jeg hadde kjøpt.

Slik så det ut da jeg var ferdig. Det var etter at hendene hadde blitt vasket etter første sprøyteeksplosjon.

Gris, gris, gris. Tror ikke konditorene hos Pascal kjører samme taktikk som meg akkurat.

Ungene likte skattejakten. Her finner Sverre et nytt clue, mens Bella står og ser på. Foto: Hvitstil.com

Slik ble bordet seende ut. Med en nyttårspose til hver, og partyhatt, maske, glitter og girlandere på bordet. Og noen M&Ms da, siden de sjokoladenavneskiltene gikk feil

Partybordet.

Jo mer, dess bedre.

Sverre med litt av det han fant i partyposen sin. Ellers hadde han selvsagt på seg slips og bukseseler over hvitskjorten.

Jippi, isen fikk pynt! Kjørte en enkel stil, og serverte den i boksen.

Siden kremen som holdt skiltet mitt oppe var sprutet ut fra en boks, så gikk det selvsagt ikke mange sekundene før iskreasjonen så slik ut. Fint vi fikk tatt bilde før det hele falt sammen.


Barne-champagnen klar for å bli sprettet.

Vet ikke om det var mest gøy for barna eller mor at champiskorka fløy til andre siden av hagen.

Fornøyde barn med hver sitt glass. Det var helt til de fikk smake brusen. - Æsj, det var ikke noe godt, sa de alle tre. F.v Isabella, Sverre og Celine.

Voksen mann i liten kropp? Eller bare en fireåring som ikke likte sjampanjebrusen.


Årets familienyttårsportrett! For en bukett!


Stor stas med stjerneskudd som gjestene hadde fått tak i!


GODT NYTT ÅR 2015!

Kommentarer

Legg inn en kommentar

Populære innlegg