- For ei stor sandkasse! Hit bør du dra.

Skal du til Grand Canaria, er det én ting du bør få med deg! Den utrolig store sandkassa i Maspalomas….eller ørkenen som det egentlig er.

Her er det gøy både for store og små, og vil du ha ei real treningsøkt, er det bare å løpe ned fra en av sanddynene, husk bare på at den virkelige treningen er når du skal opp igjen. Det er nelig to skritt fram og ett tilbake.

I løpet av tiden her på ferie, har vi vært flere turer og løpt og tatt bilder i sanddynene. Det er liksom noe helt eget og eksotisk med å være der.

Jeg lar bildene tale for seg selv. Dette er rett og slett en ren anbefaling av et turistmål!

(PS! Det lønner seg å dra til Riu Maspalomas og gå ned til sanddynene ved siden av hotellet. Da kommer man midt inn i ørkensanda i stedet for å gå inn fra Playa del Ingles eller Meloneras.)



  
Førstemann opp!
Spreke fader'n måtte hoppe flere ganger før jeg fikk tatt et skikkelig bilde. Han hoppet rett og slett høyere enn jeg hadde tenkt.

Jeg sa hopp, og onkelen min tok utfordingen på strak arm. Tok dette blinkskuddet på første forsøk!

Det er så flott å se utover sanddynene. Men dra dit på en vindstille dag om du ikke vil få en gratis peeling mens du er der.

Sverre poserer gjerne i sanda.

Det blåser alltid litt i Maspalomas. Sverre holdt på hatten.

Måtte nesten hoppe selv siden jeg ba andre om å hoppe. Veldig grasiøst må jeg si…eh.

Følte selv at jeg hoppet kjempehøyt. Må nok revurdere hoppeegenskapene mine.

Balansekunst.

Sverre.

Sverre hoppet og hoppet.
Vi tok med litt sand hjem fra ørkenen, slik at Sverre kan ta den med til Norge og sammenligne den med sanda i sandkassa i barnehagen. Sanda her føles nemlig helt annerledes ut enn hjemme. (Jepp, litt  læring og pedagogikk må jo inn i hverdagsleken)

Kommentarer

Populære innlegg