Da mor ble en del av showet...

Skal du til Grand Canaria og har lyst til å finne på noe annet enn kun å slikke sol på nærmeste strand, er  fugleparken Palmitos Park noe du må få med deg. Her har de papegøyer, ørner, falker, marabou, slanger, delfiner og en hel haug med andre dyr jeg ikke kan navnet på.

Fugleshowene er det absolutt beste med parken, i tillegg til et flott delfinshow.

Og det kule med fugleshowet er at du har muligheten til å komme i nærkontakt med noen av de flotte beboerne der. Det kan du også med delfinene, enten med å bli tatt bilde av sammen med dem, eller være med på et større opplegg hvor du bader med dem. (Det siste har jeg ikke gjort, selv om jeg har veldig lyst. Det får bli en annen gang).

Jeg visste fra tidligere at det lønte seg å sitte på første og andre rad på fugleshowet, og generelt nærmest mulig midtgangen i amfiet der. Siden vi kom veldig tidlig til toppen av parken der showene skulle være, kunne vi velge og vrake hvor vi ville sitte.

Det ble rad 1 og 2, nærmest trappa.

Når showet startet angret vi ikke på den plasseringen. Fuglene fløy så lavt over hodet på oss at håret flagret. Og når det var tid for å få fram frivillige for å få papegøyene til å lande på armen, ble først en dame ved siden av oss bedt om å komme fram.

Papegøyen landet på armen hennes. Det var utrolig flott å se.

Og da det gikk opp for meg at de ville ha flere frivillige fram, var jeg ikke tung å be. Faktisk så hoppet jeg nesten fram fra rad to der jeg satt. Skjøv Sverre til siden som satt foran meg, og tok et stort steg ut på plassen der.

Gubben mente han ikke hadde sett meg hoppe opp så kjapt noen gang før, og det festlige med det var at ei lita jente gjorde det samme.

Passelig flau over den litt for raske reaksjonsevnen min ga jeg selvsagt jentungen muligheten til å få ta i mot papegøyen. (Men heldigvis glemte ikke fuglepasseren initiativet mitt, og jeg fikk muligheten i neste runde!) Mor var overlykkelig. Barnslig moro var det!

- Ta bilde, ta bilde, var alt jeg fikk sagt til onkelen min som var med oss i parken der.

Han knipset i vei, og heldigvis fikk jeg et bilde med meg og papegøya!

- Så du presser deg fram før ungene, kom det lattermildt fra mannen da showet var ferdig.

Han hadde sittet på siden av amfiet med barnevognen og bivånet det hele.

Til mitt forsvar så kunne jeg jo selvsagt ikke vite at de plutselig tillot barn å komme fram, det har de nemlig vært forsiktig med de andre gangene jeg har vært der. Men ingen skade skjedd, og både jeg og jentungen var jo lykkelige begge to.



Her står jeg med papegæyen i showet! Det kilte litt på armen, men var veldig gøy!



Det fantastiske her er at alle fuglene driver med friflyging. De kommer altså tilbake selv om de slipper de ut i det fri.

Fikk vite mye om hver fugl også. Her en flott kakadue.


Marabou'en var ute og gikk seg en tur. Imponerende størrelse på den karen.

Vi satt veldig nært alt som skjedde. Her er Sverre på første rad.

En falk som er ute og flyr. (tror jeg. Hvis ikke er det en ørn..)


Syntes det var så fantastisk uttrykk på hun dama som satt bak meg som fikk en fugl på hatten sin. Riktig festlig!

Ørnen går inn for landing!

Som du ser på de som bøyer seg ned, så landet ørnen nesten bokstavlig talt på hodene til folk.

Onkelen min fikk fint bilde ved siden av ørnen.

Store dyr de fuglene gitt.

Et mer tradisjonelt papegøyeshow. Her er det papegøyer som soler seg, går på rulleskøyter, kjører buss og flere andre festlige ting. Dette passer veldig bra for barn.

Sverre likte godt å lete etter sommerfugler i et stort drivhus. Han fant flere.

 





Sebastian klar for delfinshow. Vi måtte bære vognen opp mange trapper om vi ville ha den med inn der. Grunn: står den nederst blir den "pissblaut", delfinene hopper nemlig og spruter en del.

Meg og guttene inne i en innhegning hvor man kommer tett på flere av fuglene.

Plutselig så en struts på meg fra over et gjerde.

Mange dyr der man ikke helt vet hva heter.

Et utrolig flott delfinshow!


Delfiner som viser sine kunstner.

Litt misunnelig på hun dama her som fikk bade med delfinene. Kommer du til parken når den åpner, har du sjans til å få være med i delfinshowet. Men det koster! (Tror det lå på 150 € for å svømme med delfinene nå)

Kommentarer

Populære innlegg