Jeg har druknet Legomannen!


Etter 2 timer og 40 minutter i vaskemaskinen har 3-åringens lille Lego-mann mistet både øyne og munn. Hvor den lille hjelmen med nedfellbart visir har tatt veien, tør jeg ikke tenke på.

Nå sitter jeg her og tenker ut strategier for hva jeg skal si til Sverre i morgen tidlig når han står opp og lurer på hvor den kjære lille Lego-mannen hans er.

Det er nemlig ikke en hvilken som helst liten Lego-mann, det er en racerbil-sjåfør-Lego-mann som både kan fly, kjøre tog, racerbil, helikopter, og så kan han danse. Han kan til og med skremme trollet i Bukkene Bruse, så her snakker vi om en ekte superhelt i følge min eldste sønn.

Jeg har rett og slett druknet Legomannen hans i dét jeg skulle være så himla effektiv å vaske klær.

Egentlig skulle jeg bare vaske sengetøy, men så hadde han akkurat tatt av seg den blå buksa han har gått med i hele dag, og med noen yoghurt-flekker og litt skitne knær, hev jeg den inn i maskinen rett før jeg klasket igjen døra, og da glemte jeg helt å sjekke lommene. Så mye for å være flink hjemme-fru og vaske klær, glemme vaskinens første bud liksom - SJEKK ALT AV LOMMER.

Det jeg ikke fatter, er at jeg vanligvis er kjempeflink til å vaske klær, mens nå etter at jeg har begynt å strebe etter å bli den "perfekte Bærumsfrue", så går det altså galt på første forsøk.

Jeg får vel bare finne på en hyggelig fortelling om at Lego-mannen har vært på badeland, akkurat som bukkene Bruse i en av favorittbøkene hans.

Men nå får jeg i hvert fall god tid til å tenke ut hele historien før jeg legger meg, for nå har mini sloknet på badegulvet, og hauene med ferdigvasket tøy har mildt sagt hopet seg opp, så nå er det klart for brettemaraton i kjelleren.

God helg!
Her ligger Legomannen badet i Omo mens sengetøy, håndklær og et par bukser danser rundt i maskinen. Vil han ligge der helt til maskinen er ferdig, eller vil han finne veien ut til det åpne hav slik Karius og Baktus gjorde?


Mini har slokna på badegulvet, så nå blir det god tid til å lage tellekanter på tøy som må brettes.

Fredagskos 1

Fredagskos 2



Kommentarer

Populære innlegg