Jeg endte opp med helt feil bukse

Ambisjonene om å trene mens jeg er hjemme i mammapermisjon, er absolutt til stede. Når jeg startet dette lille "perfekt Bærums-frue"-prosjektet mitt, var det først og fremst to ting jeg faktisk ønsket å forbedre med meg selv; bli flinkere til å lage skikkelige middager, og komme meg ut å trene. Alt det andre vil jeg teste ut bare for å se om det går å bli flink på flere huslige syssler og kone-ting.

Siden middagsprosjektet mitt går veldig opp og ned, tenkte jeg at det var på tide å kickstarte neste hovedmål, altså treningen.

For å komme i gang og for å føle at jeg ikke har noen unnskylding til i hvert fall å komme meg ut på tur og trille barnevogn, noe envher Bærumsfrue med respekt for seg selv gjør hver eneste dag i dét mannen har forlatt huset, så tenkte jeg det var lurt å investere i noe nytt treningstøy.

Jeg eier nemlig ikke så mange fritidsjakker, og nå som høsten nærmer seg med stormskritt (Mannen insisterer på at august er en sommermåned), så bør man jo ha ei allværsjakke i skapet om man skal ut å trille lillegutten.

Derfor tok jeg her om dagen turen til XXLSandvika Storsenter for å se om jeg kunne få tak i noe nytt treningstøy.

Jeg fant flere fine jakker, og måtte til slutt ha hjelp til å velge den med de rette egenskapene jeg trengte til trilleturene mine (lett og luftig, men også litt vind og vanntett).
Kom også over en flott rosa fleece-genser som passet fint til jakka, så da ble det genser på mor og.

Etter at jakke og genser var fikset, gjensto bare bukse. Jeg fant mange fine, men i dét jeg skulle til å prøve buksene var det full konsert fra barnevogna!

Småtten var sulten så det var bare å løpe til kassa og få betalt så fort som mulig, slengt ut puppen på det første og beste stedet, og så var den katastrofen over. Han har nemlig en tendens til å bli sulten veldig plutselig, i hvert fall virker det sånn på mor. (Eller så er det bare mor som er så svirr at hun ikke har sett at timene har gått). Det ble altså ikke noen bukse.

På vei til bilen gikk jeg forbi Cubus, og da kom jeg på at jeg ikke hadde kjøpt meg noen treningsbukse. I vinduet til klesbutikken hang det flere sporty modeller, og jeg tenkte at her kunne jeg gjøre et kupp.

Jeg gikk inn i butikken, tittet på noen flotte treningsbukser, matchet fargen med jakka og genseren, og fant ut at dette ble perfekt.

Men da jeg kom hjem og skulle vise fram tingene jeg hadde kjøpt, fikk Mannen nesten sjokk da han så hva jeg hadde kjøpt.

- Har du kjøpt deg KOSEBUKSE?? Du vet at det der ikke er noe man kan gå på tur med, sier han og ler mens han fortsatt ikke kan forstå at kona hans har vært på Cubus og kjøpt seg fjortis-bukse som kun er beregnet på slaraffenliv forran TV'n.

Og selv om jeg først tenkte at Mannen var på bærtur og ikke visste hva han snakket om, begynte det å demre for meg at han kanskje hadde rett. Men jeg insisterte på at dette var siste mote på treningsfronten.

Problemet er bare at det ikke gikk så mye bedre da jeg besøkte min gode nabo.

- Har du virkelig kjøp deg ei sånn joggebukse? Du vet at det ikke hjelper deg til å bli en perfekt Bærumsfrue? Det der er ikke en treningsbukse, mannen din har helt rett, får jeg slengt i fleisen mens hun ler godt av min siste anskaffelse.

Jeg priser meg lykkelig for at hun er så ærlig, og nå antar jeg at kosebuksen blir hjemme når jeg skal på første trilletur med barselgruppen. Får vel gå for ei helt strait dongeribukse for ikke å skjemme ut knøttet i vognbagen.

Note to self:
Unnskyldningen om at jeg ikke har noen turbukse begynner snart å bli oppbrukt. Jeg får vel komme meg ut på tur i de klærne jeg har i skapet fra før!

Her er det jeg trodde skulle bli min nye turbukse, men som tydeligvis var en KOSEBUKSE!

Jeg er godt fornøyd med jakka og fleecen. De er i ganske mye dusere farger enn det som fremkommer av bildet her. 



Kommentarer

Populære innlegg