Bruk refleks - jeg vil ikke kjøre på deg eller hunden din!


Den årlige refleksdagen er her for å minne oss på at vi bør kle på oss disse små kule tingene som gjør at vi ikke gjør andre til mordere, og at ikke vi selv havner noen meter under bakken!

Har du livet dyrebart, og elsker du familien din, så tar du en liten runde i kveld før du legger deg, og setter refleks på alle jakkene dere bruker!

Og til alle dere naboer her som går tur med hunden på kvelden: Spander et lite lysende halsbånd til den firbente også, så blir gata trygg til for alle!

Sånn, det var dagens oppfording fra meg! ... og Trygg trafikk!

Bruk refleks!

Selv har jeg dilla på reflekser. Jeg har kjøpt lysende bånd til hele familien, så vi ser ut som en vandrende diskokule når vi er ute og går. Og så har vi selvsagt en hel haug med diverse reklame-reflekser. Sier alltid ja takk om noen tilbyr meg en.

Har også kjøpt refleks-votter til guttene, refleks-sekk til minsten, refleks-luer til tre av oss, og refleksvestene er også tilgjengelig om vi skal på tur.

Ønsker alle en trygg tur i mørket!

Om du ikke bruker refleks, ser det ca slik ut når du kommer vandrende langs veien. Vil du være nesten usynlig, eller som på bildet øverst?


Har kjøpt lurer med "innebygget" refleks. Denne likte jeg ekstra godt, for den var skikkelig synlig i mørket. 

SEKK: Sekken til Sebastian er laget nesten bare av materiale i refleks. Her vises både han og formen på matboksen som ligger inni sekken. Med denne på ryggen føler jeg meg mye tryggere som mor! ANBEFALES!!

REFLEKS: Vi har noen slike reflekser ja. De lyser fint opp i mørket. Men sjekk sekken. Den er helt genial. Sebastians lue med refleks var litt "tam" i reflekteringen i forhold til storebrorens lue, men den vises bedre enn andre vanlige luer uansett.

Klar for turer i mørket med barnehagen! Elsker disse produktene, og nei, det har jeg ikke fått betalt for å si!

Kommentarer

Populære innlegg