Siste frist for å bli årets mammablogger!

Etter at jeg 19. januar fikk beskjed om at jeg var nominert til ÅRETS MAMMABLOGG i regi av Mammanett.no, så har jeg egentlig gått litt utenpå meg selv.

Jeg hadde ikke trodd at jeg skulle bli med i en slik konkurranse så tidlig i blogg-karrieren min, og når jeg så over hvem konkurrentene mine er, så ble jeg ikke mindre skrekkslagen.

For på listen over de 66 nominerte mammabloggerne, så er det MANGE som er godt etablerte, det er kjendiser, det er profilerte profiler i bloggverdenen, og det er dyktige mødre som rett og slett er gode konkurrenter.

Alle vil selvsagt vinne premien som er en ferietur med Ving og en barnevogn fra Barnas Hus, eller barnegrøt fra Semper og gavekort på Polarn o. Pyret. Man kan også vinne barnesko fra Kavat og vinterdress fra Troll Collection.

Alle tingene er gode gaver, men det viktigste man vinner er kanskje heder og ære, og vissheten om at man gjennom å dele litt fra sin egen hverdag, har underholdt og gitt et lite pusterom i andres hverdag. Det er i hvert fall det viktigste jeg ønsker å oppnå.

Men for å komme dit trenger man lesere, følgere og trofaste folk som stemmer på akkurat min blogg slik at jeg kommer opp på den lukerative finalist-listen!

Derfor hadde jeg nå blitt superglad om du ville stemme en gang eller to til på meg ved å sende kodeordet MBLOGG36 til 2012. (Koster kr 3 pr melding).

SISTE FRIST ER I MORGEN SØNDAG 15. FEBRUAR!

Mandag blir det offentliggjort hvem finalistene er!

Noe jeg er supertakknemlig for i de ukene som har gått, er at lokalavisa i Narvik, Fremover, skrev en hel side om at jeg var nominert! (Han som ringte og intervjuet meg sa de skulle lage en liten notis på det. Jeg ble superglad og overrasket da jeg så at jeg og Sverre prydet hele side 18!)




Her er oppslaget i Fremover! Så utrolig gøy at de laget en så flott sak på det!

Sverre syntes det var veldig gøy at det var bilde av oss begge i avisa! Se mamma, vi er jo i avisa. Og der er vi i ørkenen, sier han da jeg viser det til han.

Her er årets jury!

Alle jurymedlemmene har snakket med Mammanett.no og uttalt seg om hva de ser etter hos årets mammablogger.

Ellen Arnstad, forlagsredaktør i Aller, sier dette om hva bloggene hun skal bedømme bør inneholde:

- En god mamma- eller pappablogg må inspirere oss som foreldre, gi overskudd og ha den personlige touchen som gjør at vi både kjenner oss igjen, men også har et lite skråblikk på foreldrelivet.

Her tenker jeg med en gang at jepp, det er meg. Eller i hvert fall det siste. Det andre kan jeg jo bare håpe på. Jeg er i hvert fall ingen vanlig rosa mammablogger. Her er det kun skråblikk, så da har jeg i hvert fall dekt det.

Hans-Petter Nygård-Hansen, kommunikasjonsrådgiver, foredragsholder og ansvarlig for kommunikasjonsbloggen Hanspetter.info sier dette om årets blogger:

- Gode bloggere er de som kjenner sitt publikum godt, som evner å ikke bare snakke til, men også med sine lesere. Den beste mamma- og pappabloggen kommer jeg frivillig tilbake til - gang etter gang - fordi innholdet og utseendet er tiltalende og verdiøkende, uansett skjermstørrelse.

Vel, her har jeg nok mer å jobbe med. Hadde jeg valgt en bloggplattform som tilbydde alt i samme pakke, og med reklame rundt, så hadde det sikkert sett bedre ut med en gang. Nå sliter jeg med at jeg ikke har noen som kan hjelpe meg å se på hvorfor bloggen ser forskjellig ut på mobil/pad hvis man går inn fra henholdsvis www.perfektbaerumsfrue.no eller om man går inn fra http://perfektbaerumsfrue.blogspot.no (Sistnevnte har et penere uttrykk på mobil. Kan du hjelpe, så si gjerne i fra)

Johanne Grønneberg Mesa, er selv blogger i tillegg til programleder og forfatter. Hun synes det er "viktig at bloggene inspirerer og samtidig tørr å vise noe annet enn alle andre eller det som er normalen."

Kjære Johanne, jeg føler virkelig at jeg har "turt å vise noe annet", særlig i blogginnlegget mitt om en tømmerstokk på yoga. Har i hvert fall fått veldig mange tilbakemeldinger på akkurat de bildene jeg la ut der! Jeg forstår at leserne mine liker godt når jeg bjudar litt ekstra på, så det blir det mer av framover også.

Det fjerde jurymedlemmet er journalist hos Mammanett.no, Anette Snarby.

Hun mener de beste mamma og pappabloggerne "er de som klarer å engasjere leserne og som viser gjensidig respekt gjennom å svare på kommentarer og spørsmål".

Skulle ønske jeg var bedre til dette. Eller sagt med andre ord: Det hadde vært veldig hyggelig om flere la igjen en kommentar på bloggen, og ikke bare på Facebook, selv om det er veldig hyggelig med kommentarer der også!


Kommentarer

Populære innlegg