En pille der sola aldri skinner


Det har vært dårlig med blogging i det siste. Jeg og guttene har vært syke, så alt overskudd har gått med til å komme igjennom dagene.

Men nå er gutta friske, og mor er på bedringens vei, så det er deilig å finne fram Mac'en igjen i et ledig øyeblikk. (Knøttet sover og storegutten ser på iPaden.)

Syk ja.

Ikke mye moro egentlig, men her om dagen når jeg sto der med håret til alle kanter og kroppen verket, så skjønte jeg at jeg kom til å få meg en liten latter. (Noe som egentlig var kjærkomment etter flere dager med negativitet)

Eller egentlig begynte jeg nesten å le før jeg hadde startet samtalen med fireåringen, for jeg så utenpå pille-eska at jeg nok kom til å få motbør på det jeg nå skulle fortelle ham.

- Sverre, før du legger deg igjen, så skal jeg gi deg en tablett slik at feberen din går ned. Du er jo kokvarm, så du må ta en pille. Er det greit?

- Ja, ok, svarer han halvveis i søvne der han har kommet inn på badet for en rask dotur.

- Du trenger ikke ta opp buksa igjen, for det er en pille vi skal putte i rompa, sier jeg og klarer bare så vidt å skjule at jeg begynner å le.

- Ok, svarer han trøtt, men ikke i rompa MI!

- Men det er jo du som har feber…

- Neiiiiiiiiiiiiii!

Gutten hyler, jeg ler. Unødvendig å si at det ikke ble noe Paracet der solen aldri skinner. Jeg klarte rett og slett ikke å insistere. Jeg klarte ikke å være alvorlig å si at det var noen tabletter det var best å ta på denne måten, for jeg fattet ikke helt selv hvordan jeg skulle håndtere det. (I en rus av vondt i hodet, kraftig hoste og søvnmangel, hadde jeg nemlig sunket ned på nivået til en treåring, og syntes nesten det var pinlig bare å fortelle han om stikkpiller.)

Han endte opp med å få en halv vanlig tablett som han svelget som om han ikke hadde gjort noe annet i sitt liv.

Fatter ikke hvorfor jeg i det hele tatt sa ja på apoteket da dama i disken spurte om jeg ville ha stikkpiller.  Jeg burde jo forutsett at det var helt uaktuelt. Trodde jeg kanskje at jeg skulle klare å snike den opp der uten at han merket noe liksom?

Nei.

Ville jeg foretrukket en pille opp bak?

Nei.

Hvorfor skulle han foretrukket det da?

Nå er nye piller kjøpt inn klar til neste gang vi må holde sengen.

God bedring til alle som fortsatt holder sengen. Alle sier det er noe som går!

PSST: Jeg trenger fortsatt flere stemmer for å bli med videre i Mammanett sin kåring av årets mammablogg...


Kommentarer

Populære innlegg