Tenk om jeg hadde blitt kastet ut fra SPA'et!

Jeg elsker SPA! Skal jeg ha et lite mamma-friminutt, er en tur i et spabasseng eller å bli massert, noe av det beste jeg vet.

På Grand Canaria finnes heldigvis mange slike mamma-friminutt-muligheter.

Sist jeg var i Thalassotherapi-bassenget på Gloria Palace Amadores, holdt jeg på å tabbe meg helt ut. Tenk om jeg hadde blitt kastet ut fra stedet jeg elsker mest?!

De har nemlig fløtekarameller der. Deilige fløtekarameller som smelter i munnen og som føles helt fantastisk etter at man har vært i et saltvannsbasseng i over en time. Da trenger man noe søtt.

Og det var altså disse deilige karamellene som holdt på å havne midt ut i bassenget.

For når jeg sto der og tok en liten karamell i munnen, fant jeg ut at det hadde vært deilig med en til samtidig. …Og enda en til.

Jeg puttet altså 3 fløtekarameller i munnen (bare sånn for å ha dem leeeenge i munnen når jeg skulle i bassenget igjen). Det føltes som barndommens glede med å ha en hel pakke Hubba Bubba i munnen på en gang.

Med den nå gigasvære karamellen i munnen, fant jeg ut at jeg skulle prøve bassenget som var ved siden av bobblebadet. Det lå der så lite, alene og forlatt.

Jeg gikk fort ned i det, og kastet meg under. Iiiiiiiih! Det var dritkaldt for å si det mildt!

Og mens pusten gikk i hundre og sjokket over at det var isvann jeg badet i kom over meg, så var den store karamellen på god vei ut av munnen i det jeg gispet av forskrekkelse. Heldigvis var reaksjonsevnen på plass, og hånden reddet det som kunne sett ut som noe helt annet fra andre etasje hvor badevakta sto. For der jeg sto med den forvokste karamellen i hånden, lignet den på en helt annen brun dings.

Jeg mistet apetitten med tanken på å putte den inn igjen, så når jeg hadde karret meg opp av isødet igjen, så kastet jeg karamellklysja, og gikk så fort jeg kunne oppi det deilige varme vannet igjen.

Tenk om badevakta hadde sett meg og at jeg hadde mistet den svære karamellen i bassenget. Da hadde jeg nok helt sikkert blitt kastet ut der i fra!

Men bildene der i fra ble ganske fine da, og jeg koste meg som bare det!


Nyter de deilige massasjedusjene i bassenget.

Skikkelig deilig å bade. Man ser litt ut som ei gammel kjerring med de badehettene, men det er nå bra at de har hygiene i høysetet.

Bobblebad i enden av det store bassenget.

Det er ganske idyllisk der når de setter på alle massasje-dusjene samtidig.

Anbefaler å dra på Gloria Palace Amadores en stund før solnedgang. Da er det deilig lys der, og man får en herlig solnedgang fra bassengkanten.

Solnedgang sett fra Gloria Palace Amadores.

Det er fantastisk utsikt fra området rundt Thalassotherapi-bassenget!

Her er de deilig fløtekaramellene. Kommer nok til å ta en neste gang jeg er der også. Må bare ikke gå i kuldekulpen.

Solnedgang i spa-basseng! Kan det bli bedre?

Alt blir vakrere i solnedgang!

ET ANNERLEDES SPA PÅ MELONERAS

Vil du ha en helt annerledes SPA-opplevelse, så kan det store spa'et på Lopesan Costa Meloneras anbefales. Wellness Spa Corallium er virkelig et sted å slappe helt av. Bare ikke forvent at du kommer i det våte element med en gang, (noe jeg gjorde), så blir nok opplevelsen enda bedre. (Jeg ble litt utålmodig - ville bade)

Ta deg veldig god tid, for det tar noen timer å komme igjennom alle rommene med de forskjellige tingene. Her finnes alt fra saltrom, vannsengrom, tyrkisk hammam, finsk sauna, spadusjer, kuldekulper, avslappningsrom og deilige dampbadstuer.

Høydepunktet var et basseng som var så salt at man fløt opp som et dupp. De med ekstra love-handles fløt selvsagt bedre enn de som ikke hadde et gram fett på kroppen. Dupp, dupp.

Her så det rett og slett ut som man gikk inn i en livmor… Veldig sært. Rommet var fylt med vannsenger hvor folk lå og halvsov.

Salt-rommet. Har hørt at det skal være bra for de med pustebesvær å være i slike rom. Det føltes deilig, men siden jeg var klar for et bad, ble jeg litt utålmodig her. (Hadde jo tross alt ikke hele dagen, siden minstemann ville kreve å få matstasjonen sin tilbake etter 2-3 timer)

Her sitter a mor selv og koser seg!

Iskaldt bad for føtter og legger. Brrrrr. Men det var faktsik veldig deilig. Og så var det litt deilig å trå på de runde stenene.

Flotte basseng i grotter med regn. (Skulle gjerne hatt det litt varmere i dette bassenget, men det prikket som bare det på føttene etter at de hadde vært en tur i kulda.)

Her koses det. Fikk ikke tatt bilder på alle de 14 stasjonene (tror jeg det var), for noen var for overbefolket, og andre for varme for mitt nye vannkamera.

Kommentarer

Populære innlegg