Hva har jenter i veska på fest? Godt ingen så hva jeg hadde med...

Jeg hadde gledet meg lenge til gårdagens store begivenhet, årsfesten til TV 2.

Tanken på å skulle dra ut på livet, leve litt som i "gamle dager", og kun tenke på meg selv en hel kveld, var ganske forlokkende.

Selv om jeg setter umåtelig stor pris på familien og mine to småttiser, så er det deilig å kun for én kveld, løsrive seg litt fra tilværelsen som hjemmefru, og heller prate jobb med kolleger.

På grunn av at jeg fortsatt fungerer som kantine og matstasjon for minstemann, hadde jeg sørget for å handle inn morsmelkerstatning i rikt monn, satt fram tåteflaske og gjort alt klart til at pappa ikke skulle trenge å måtte ringe mamma for å få maten hjem.

Når det nærmer seg avgang til festen, kommer mannen med et lite spørsmål.

- Hvor lenge tror du at du holder ut før du får brystspreng da?

- Shitt, det har jeg ikke tenkt på, svarer jeg. Jeg må nok ta med meg brystpumpa om jeg har lyst til å være der til over midnatt.

Som tenkt, så gjort. Jeg finner fram brystpumpa som fortsatt ligger fin og ubrukt i esken sin. Tar den opp og ber min bedre halvdel finne ut hvordan den funker mens jeg gir en siste påfyll til småttisen.

Så må jeg endre valg av veske, for den brystpumpa, ja den er ikke akkurat fest-veske-vennig.

Da jeg begynner å fylle den litt større veska jeg nå innser at jeg må ha med meg, så kommer det litt lattermildt fra mannen.

- Du bør virkelig håpe på at de ikke har leid inn en sånn magiker eller noe som drar folk opp på scenen for å gjette hva de har i veska si, sier han og ler. Eller klarer han å gjette at du har med melkemaskinen, så er han dritgod, for å si det sånn! sier han og ler godt.

Jeg fnyser litt av det hele, men konstaterer at dagens innhold i fest-veska skiller seg markant fra den gang man rulte byen flere dager i uka.

Vel inne på festen slo mor seg løs, og hadde det riktig gøy!

Jeg sto med de andre og danset ved bordet da Snap kom innom for å synge et par sanger fra begynnelsen av 90-tallet, jeg ble rørt av lille Angelinas vakre stemme som sang "Fly me to the moon", jeg lo godt av Oslos ordfører som var konferansier sammen med vær-verdensmersteren Eli Kari Gjengedal (Fabian kom inn på scenen som vestkant-fjortis, med trang dongeribukse, grå T-skjorte, caps bak-fram, runde solbriller og et hjemmelaget ordfører-kjede mens han snakket som kidsa), og jeg hadde det latterlig gøy med å ta bilder i en fotoboks.

Ali Reza var også innom, sommerslageren Salsa Tequila ble spilt mens edle dråper av det omtalte vannet ble delt ut, jeg hadde en dyp samtale med vår kjære kongehusekspert Kjell Arne Totland, og Gabrielle holdt en forrykende konsert etter at maten var ferdig. Maten var forresten av ypperste slag, så denne helaftenen lever mor lenge på.

Men det var én ting som tok mer og mer fokus utover kvelden. Puppene mine...

Jeg måtte ta meg selv i å stå der og beføle meg selv for å finne ut hvordan det sto til med meieriet.

Timene gikk, og når klokka begynte å nærme seg 01.00, så tenkte jeg nesten kun på pupp. (Sikkert i likhet med mange andre single menn der inne, men ikke akkurat med samme fokus...)

Til slutt (faktisk like før de stengte) tenkte jeg kun på de to "jentene" som nå hadde blitt store som vannmeloner føltes det som (jeg følte i hvert fall at jeg klarte å relatere til at gutta ofte refererer til dem på den måten), og jeg tenkte at nå var det enten fram med brystpumpa fra veska, eller så måtte mor dra hjem.

Selv om jeg hadde gått rundt å bært på melkemaskinen hele kvelden, var det lite fristende å ta den fram, sette meg på doen og la det stå til. Hva ville folk tro hvis de hørte merkelige mekaniske durelyder som kom i jevne støt, fra toalettet? (den er eletriks og ikke akkurat helt stillegående).

Enden på festen ble akkurat slik den blir for kyrne når de til tross for at de trives ute på grønne enger, innser at de må hjem for å melkes. Det var bare å takke for seg, og sette snuten med full pupp hjemover.

Her er noen bilder av min kveld på fest!


Lekkert dekket bord sto klart og ventet på oss da vi kom. Det er standsmessig i Gamle Logen.

Vi var ca 550 stykker på festen, så det var trangt om plassen.

Angelina Jordan som var med i "Norske Talenter" sang "Fly me to the moon".

Drikkebongene var formet som sjetonger. Veldig stilig.

Et veldig lilla bilde av desserten som var sjokoladefondant og sorbetis med krem.

Gruppa Snap var innom og sang et par slagere fra tidlig 90-tall.

Jeg syntes det var litt mer enn middels gøy med fotoboksen de hadde der. Her var også effekter for å spitse opp bildene litt.

Vår kjære kongehus-ekspert, Kjell Arne Totland, er en veldig hyggelig fyr. Vil du følge Kongebloggen hans, finner du den her.

Kjetil Løset fikk et bedre bilde av ordfører Fabian Stang (Eller Fabbe som det er fristende å kalle han ut fra hvem han prøver å være) enn det jeg fikk. Har derfor lånt en skjermdump av bildet hans her. 

Ganske kule kolleger jeg har må jeg si. Selvsagt kun jeg som ikke klarer å se i kameralinsa...og det etter å ha gått på Selfie-kurs i "God morgen, Norge"!

Kul gjeng med TV 2-folk!

Jeg trivdes så godt med den fotoboksen, at når det ikke var gode kolleger jeg kunne ha det gøy med, ja så var det bare å ta et par bilder av seg selv..

 Det kom ut remser med bilder akkurat som i en vanlig fotoboks, og slik så et par av mine remser ut. Jeg klarte selvsagt ikke å forstå at det var 3 bilder som skulle tas i hver runde, så da jeg ga meg etter to bilder, troppet 3 andre vakre damer opp for et bilde, og de kom også med på remsa mi.




Kommentarer

Populære innlegg