Ikke la tisseprøven ligge i design-veska!

Jeg har veskedilla. Noen elsker sko, noen kan ikke gå forbi et klesplagg uten å sikle og noen kjøper alltid siste tekniske dippedutt på markedet.

Jeg elsker altså vesker.

Før kjøpte jeg veldig mange rimelige vesker i året. Men så fikk jeg min første Louis Vuitton, og etter jeg fikk min første Louis, brukte jeg kun den. (pengene jeg brukte årlig på vesker gikk faktisk kraftig NED! Det lønte seg for meg å kjøpe én dyr veske i stedet for mange billige. Men nok om det.)

I starten var jeg selvsagt ekstra redd for den. Den var ny, den var fin, den hadde kostet meg en del, og den var med meg over alt.

Så ble jeg gravid første gang.

Er det én ting du som gravid får beskjed om å ta med deg over alt, så er det en tisseprøve. (Noen som kjenner seg igjen?)

Skal du til legen? Ta med tisseprøve.

Skal du til jordmor? Ta med tisseprøve.

Skal du ta ultralyd? Ta med tisseprøve.

Til slutt syntes jeg nesten at jeg gikk konstant med en tisseprøve i veska. Holdt nesten på å ta med tisseprøve til Nav, men gjorde ikke det altså.

Men en av disse dagene da jeg skulle forte meg fra jobb til lege og så hjem for å hvile på sofaen, så skjer det altså.

Jeg stikker hånda ned i veska for å ta opp busskortet.

Der er det vått.

Skitt. Det har blitt VÅTT i den nye veska mi tenker jeg, og setter veska på en benk for å finne ut hva som har skjedd.

Et nanosekund etterpå går det opp for meg!

NEEEEEIIII! Jeg har jo en TISSEPRØVE i veska!!

- Neiiii, roper jeg høyt ut på bussholdeplassen.

Folk snur seg og ser på meg, der den gravide dama febrilsk roter rundt i veska og begynner å tømme innholdet ut på benken den står på.

Jeg tar ut en genser, et skjerf, en våt almanakk og begynner nesten å gråte.

Kun én ting står i hodet på meg. Hvordan kunne jeg være så dum? Hvorfor gå rundt med noe så ekkelt i veska?

Så ser jeg det. Tisseprøven min ligger i en våt pose.

Men den lukter ikke det jeg forventer. Den er faktisk ikke våt INNI, men utenpå.

Jeg forstår ikke helt hva som har skjedd, men så ser jeg det. Den Farrisflasken jeg hadde kjøpt for en time siden (noen ganger har man altså så gullfiskhukommelse), den har ikke lenger kork på.

Jeg klarer ikke å holde begeistringen for meg selv, så jeg sier høyt ut til de som står rundt meg (en gammel dame og en yngre herre)

- Det var vått i veska mi på grunn av Farrisen, ikke tisseprøven som jeg trodde!

De ser bare rart på meg og rister litt på hodet. De vet vel ikke hvordan det er å være gravid å konstant må gå rundt med noen skvetter i veska i tilfelle noen vil undersøke morgenurinen din.

Noen ganger er jeg bare så glad for at jeg ikke er gravid lengre. Man blir rett og slett litt tussete av det til tider.

Her er Sverre i veska mi. Den kan nemlig brukes til annet enn å ha klær, tisseprøver og Farris i. Og så kan jeg bekrefte at den er vanntett…Hele halvliteren med farris var nelig oppi veska. Ingen ting dryppet ut:-)


Sverre elsket å sitte i veska og huske når han var rundt 2 år. (Her hjemme hos oss etter at The Amazing Race hadde lånt stua vår til innspilling, derfor ser det litt rart ut der)

Morsomst når pappa svingte veska, for da ble det størst fart! Et godt veskekjøp med andre ord.

SKAL DU REISE MED BARN? (Det skal vi snart. Oppdatering følger)

Sjekk ut reiseveskene du kan leie på flyplassen som gjør livet ditt lettere når du skal på ferie, og som tar bedre vare på barnevognen og bilstolen din!  Trykk deg inn på linken og se! Da blir jeg ekstra glad;-)









Kommentarer

Populære innlegg