Når en baby vasker rundt på badet...

Vi har vel alle sett skrekkbildene fra diverse renholdere fra inn- og utland som vasker rundt på litt uortodokse og uhygeniske måter.

Vel, for noen dager siden var det jeg som fikk oppleve akkurat det. Men ikke fra en vaksedame, men fra min lille gullklomp på 7 måneder.

Jeg sto på badet og sminket meg, brukte god tid, og hørte at den lille krabaten lekte med en bil på gulvet mellom bena på meg.

Etter et par minutter hørte jeg at han begynte å kjøre veldig hardt og mye med den bilen. Han hylte av fryd, og lagde skikkelig godlyder.

I noen ekstra sekunder står jeg og tenker på hvor hyggelig det er at han har begynt å leke med biler. Han har blitt så stor.

Så slår det meg.

Det der er ikke lyden av en bil!

Det er lyden av en DOKOST!!

Jeg blir obs på hva det er litt for sent. For når jeg snur meg, så ligger tassen der med dokosten i den ene handa, og bilen i den andre. Skåla dokosten skal stå i ligger veltet litt under doen, og jeg priser meg lykkelig over at han holder kosten helt i enden av skaftet.

Men skaftet har skikkelig fart, og på de to sekundene det tar meg å bøye meg ned for å ta tak i vaskeredskapet, så rekker den lille å vaske både gulv, badekarsveggen og yttersiden av toalettet.

Jeg hyler til. Han begynner å gråte, og når jeg egentlig skulle tørket opp alt med en gang, så må jeg sitte der på mitt nå så uhygeniske bad og trøste.

Det ble litt av en rundvask etterpå for å si det mildt, både av badet og av den lille vaskehjelperen min.

(Nå har jeg begynt å sette dokosten og kurven med dopapir oppå doen hver gang jeg legger han ned på badegulvet. Det er tross alt bedre enn å få hjelp til rengjøringen på nytt).

Her er lillegutt i ferd med å utforske dorullene. Jeg rakk selvsagt ikke få bilde av han og dokosten. Prioriterte merkelig nok å heller berge hele situasjonen.


Kommentarer

Populære innlegg