Kan jeg bli en perfekt Bærumsfrue?

I sommer har en ny trend startet, i hvert fall om du tror på det som skrives i aviser og glansede magasiner.

Nå vil vi ikke lenger være så perfekte, ha perfekte hjem som om at vi lever i et interiørblad, eller sette hjemmelaget mat på middagsbordet til mann og barn hver dag. I følge de som kan dette, så er det nå helt ok med ferdig-pizza et par ganger i uka, og vi kan godt ha det litt rotete hjemme uten at det gjør noe.

Men hva med oss som aldri var så perfekte i utgangspunktet, som har levd livet til nå uten å trene hver dag, sette kortreist hjemmelaget og økologisk middagsmat på bordet til familien til hverdags, og som ikke kan hverken strikke, bake, sy, lage kunstverk av hjemmene våre, ta de perfekte interiørbildene med flere hvittoner i, og som ikke alltid har flust av venner over på dinnerparties. Vil vi noen gang ha sjans til å tilegne oss alle disse perfekte mamma-triksene, kone-egenskapene, trenings-kroppene og DIY-personlighetene?

Vil en helt gjennomsnittlig tobarnsmor i mammaperm klare å snu opp ned på en del ting i hverdagen for å få en like "perfekt" hverdag som de flinkeste bloggerne og instagrammerne der ute?

Egentlig har jeg mine tvil. Men siden jeg så gjerne har så lyst til å bli en litt bedre utgave av meg selv mens jeg er i mamma-perm, så er det verd å prøve. Så her går startskuddet for et hederlig forsøk i alle fall. Wish me luck!

PS! Og går det helt adundas, er det jo ikke så farlig, livet føles jo ganske perfekt allerede!

Kommentarer

Populære innlegg