Jeg har alle kvinners våte drøm i kjelleren

Hva sier du? Bod eller walk-in?

Jeg sier det bare: Jeg har verdens beste pappa! 

For de som har lest om min og faderns maraton-tur til IKEA for noen uker siden, så kommer her svaret på spørsmålet mange har stilt meg de siste ukene.

- Ble det bod, eller ble det walk-in closet? 

(Seriøst, en hel haug har spurt meg, men kun hunnkjønn, noe som gjør at jeg står inne for overskriften her! En walk-in er og blir en kvinnes store våte drøm når det kommer til hva man vil ha i et hus!)

OG JENTER! Jeg har det!! Jippi!!

Bortskjemt enebarn som jeg er, satte selvsagt fadern inn super-giret, og tryllet fram en fantastisk fin walk-in closet til datteren sin. Der det før hadde stått en åpen peis, en stygg lampe og ei litt malplassert gjesteseng, har det nå kommet opp vegg, plassbygd gjesteseng på utsiden, og en spesialtilpasset garderobe på innsiden!

Det ble ikke verdens største walk-in à la Kardashians, ei heller en hel haug med fancy løsninger for belter og smykker (det valgte jeg bort, diamantene mine får ligge et annet sted), men jeg er fornøyd! Det ble MYE bedre enn jeg noen gang hadde trodd at det ville bli når vi startet prosjekt slå-ned-peisen-i-hjørnet-og-lage-skapplass.

Det ble absolutt ikke en bod, selv om hjørneskapet med speil utenpå, har blitt omdefinert til bod for kofferter og arveklær. 

MEG-MEG-MEG

Når mitt nye luksussted i kjelleren ble ferdig, sto den der så fancy og helt uimotståelig. (Vel, aller først brukte fadern den fortsatt som en bod til verktøy etc, for han ga seg selvsagt ikke i kjelleren når garderoben var ferdig. Nå har han startet på badet...Mer om det senere. Men etter at verktøyene flyttet ut, kom den store gledesfølelsen over det nye rommet.)

Den var helt tom, og etter en rundvask, skinte den fra gulv til tak. Tenk, jeg har fått en walk-in i gave, tenkte jeg der jeg sto og så på den fra døra. (Tusen, tusen hjertelig takk, verdens beste pappa!)

Ivrig etter å ta den i bruk, plukket jeg fram et par stiletter med sølvstrass som jeg satte i hyllen rett fram. Følte et øyeblikk at jeg var Carrie Bradshaw i den enorme walk-in'en i leiligheten til henne og Mr Big. (sukk!) Deretter hengte jeg opp en kjole, noen pene skjorter til mannen, og flyttet inn en del ting i skuffene. 

Det så helt fantastisk ut!

Men så slår det meg. Poenget med hele denne herligheten er jo at klærne til hele familien skal inn der! 

Hvordan vil den se ut med gubbens gamle T-skjorter, ungenes utvaskede ull-stilongser og mine gamle gensere?

Jeg innser fort at den nok ikke vil se like "tom" og eksklusiv ut som den gjør akkurat nå. 

Jeg brukte resten av ettermiddagen til å flytte alle klærne som fantes i familien inn i "det aller helligste". Jeg innså at jeg ikke får hele greia for meg selv, selv om jeg hadde mitt Carrie-moment tidligere på dagen, men pytt, hva gjør vel det!

Jeg prøvde så godt jeg kunne å legge alt pent inn, alt fikk brettekanter, og ting lå mest mulig color-coordinated. 

Jeg har selvsagt selvinnsikt nok til å vite at det ikke kommer til å se ut slik bestandig. Det kommer til å se ut som en bod til tider. Kanskje fikk fadern rett, at det egentlig er en bod, men jeg velger å se positivt på det, og tenker at jeg fortsatt har alle kvinners våte drøm i kjelleren. 

Det er vel bare på film at mor får ha hele herligheten for seg selv uansett, og at stilettene med strass står alene i hylla når du åpner døra.

Jeg ER så fornøyd med "boden"! Den har heldigvis evig nok plass til klærne til oss alle sammen! Nå blir det endelig orden på klærne, og vaskingen kommer til å gå mye lettere unna!

Jeg valgte hyller på to av veggene, og en stang for å henge skjorter og kjoler på den siste veggen. Under skortene plasserte vi to kommoder til sokker og undertøy. Jeg håper og tror at det vil gjøre at det ser relativt ryddig ut...

Speildøren i hjørnet skjuler den virkelige boden. Et hjørneskap med kofferter og sekker, samt alt arvetøyet jeg tar vare på fra størsten til minsten.

Med en liten skinnfell på gulvet, og strass-stilettene i hylla, føltes det som om drømmen var komplett!
Takk pappa!

Og takk mamma for at du har passet unger, vasket og hjulpet til etter hvert som pappa har bygget og snekret!

Dere er verdens beste foreldre!




Blogglisten

Kommentarer

Populære innlegg