Syng med den stemmen du har!

Var det et talent jeg skulle ønske at jeg hadde, så må det være å kunne synge. Jeg hadde ikke trengt noen popstjerne-stemme, bare å kunne synge i lystig lag uten at folk snur seg for å se hvem det er som synger surt.

Det vil si inntil i 5. klasse var ikke selvinnsikten like stor. Jeg og ei venninne hadde øvd inn Glade jul på Kamerunsk. (Et språk i afrika et sted). Da vi skulle fremføre sangen vår på generalprøven, sier læreren:

- Vet dere hva! Vi mangler to personer i skuespillet. Så da trenger dere ikke synge Glade jul på Kamerun.

Det hele var selvsagt godt ment, for det var nok ikke uttalelsen på Kamerun det skortet på, det var nok heller at det var veldig vanskelig å få med seg at det faktisk var et vers av julesangen vi sto der og prøvde å fremføre.

Det endte med at det var to TRÆR ekstra i skuespillet.

Etter det har jeg vært litt mer obs på at syngeferdighetene mine ikke står til 10 i stil. Men om jeg vil eller ikke, så har jeg i det siste følt veldig på det at det er viktig å synge for guttene.

Derfor gikk jeg til anskaffelse av Hanne Krogs flotte sangbok "Barnas nasjonalskatter". (Ja for i tillegg til å være tonedøv, står det også veldig dårlig til med å huske tekstene på de gamle barnesangene)

Men nå er det ny giv i heimen. Her synges hver dag, og lilletassen ser i hvert fall ut til å elske mammas stemme selv om jeg ikke klarer å lese notene der jeg er usikker på hvordan låten går, og selv om det til tider er mer surt enn hyggelig å høre på.

For å spare stemmen lastet jeg også ned plata fra iTunes (jeg hadde vondt i halsen, og prøvde meg på So ro på repeat for å få guttene til å sovne. Hanne Krogh tok jobben for å si det sånn), så nå har jeg godeste Hanne med meg som kordame når jeg ivrig synger Hompetitten, Nøtteliten og ikke minst Sebastians favorittsang, Papegøyen fra Amerika.


Denne anbefales på det varmeste. (Nei, dette er ikke et sponset innlegg!)

Sebastian holder godt tak i boken når vi synger.

Når jeg blar om til Papegøyen fra Amerika, og begynner med Jeg er en papegøye fra Amerika, der ble jeg født for veldig lenge siden…Da ler han og stråler som en sol.

Og så synger han ivrig med selv også!

Dagene skal jo fylles med noe når man er hjemme i mammaperm. Mitt beste tips er å sette av noen minutter hver dag til å synge litt og til å lese litt med babyen. Min lille elsker det i hvert fall!


JEG HAR FÅTT MEG SPONSOR!
Det er ennå VELDIG lenge til jeg kan leve av denne bloggen, men en liten sponsor har jeg fått meg. Sjekk ut reiseveskene du kan leie på flyplassen som gjør livet ditt lettere når du skal reise, og som tar bedre vare på barnevognen og bilstolen din! 





Kommentarer

Populære innlegg