Hvor mange plagg tror du babyen på 4 mnd fikk med seg på tur?

- Modern sier jeg har med meg litt mye klær hit ned. Vet ikke jeg. Trives godt i en hvit body og en smekke jeg. Trenger ikke så mye annet egentlig.



"Pakk lett! Du trenger mindre enn du tror."

Det er det jeg alltid prøver å leve etter når familien skal på tur. Men denne gangen gikk det ikke. Ikke i det hele tatt!

Vi er på ferie. Ikke veldig langt borte, bare nede i sydens sol og varme, i et hus på Grand Canaria. Her har vi alt vi trenger, og selv om det er lett å kjøpe ting her om det var noe vi skulle ha glemt, så gikk jeg litt over styr når jeg skulle pakke til de minste i familien.

For når vi nå har vært her i over to uker allerede (shitt hvor fort tiden flyr), ser jeg at det er mye som ikke har blitt brukt ennå av klær. Ganske mange klær faktisk!

- Du trenger ikke ta med så alt for mye til ungene, sa gubben når jeg holdt på å pakke.

- Jeg vet, jeg skal pakke så lett jeg klarer, svarte jeg som den største selvfølge. (Har en illusjon om at jeg vanligvis er flink til å pakke lett)

Men når kofferter og bager skulle lukkes og veies, måtte gubben ofre en joggebukse, en shorts og et par  T-skjorter for at vi skulle få kofferten igjen. (Det har jeg ganske dårlig samvittighet for nå når jeg ser hva ungene har med av klær.)

For det er spesielt den minste av oss som har en garderobe her nede som ikke ligner grisen. Den er velfylt for å si det mildt. Jeg tok i kveld en opptelling, og kom fram til at den inneholdt følgende:

23 Kortermede bodyer (Her skriver jeg bare et UTROPSTEGN!)
18 Bukser (Jeg selv eier ikke så mange bukser en gang)
16 Langermede bodyer (Babyer har det jo med å sikle eller bæsje utenfor bleien, så han trenger dem…eh)
13 Kortermede heldresser (Disse i tillegg til de 23 kortermede bodyene, og gutten kan slippe å gå i det samme på stranda i over en hel måned!)
12 Gensere (Har brukt den ene jeg liker best)
12 Luer (Har til nå brukt 2)
10 Smekker (Han sikler en del)
7 Heldresser (De er jo så lune og deilige på kvelden. Han kan bruke en hver kveld i en uke)
7 Par sokker (De trenger jeg faktisk til han, for jeg fatter ikke hvor de blir av til stadighet)
6 Shortser (Fine, men også her er det kun én som har vært i bruk)
6 Ytterjakker (Har brukt én av dem til nå)
6 Badebukser (Han har til nå badet ÉN gang i et varmt basseng...)
3 Pyjamaser (De har vi faktisk brukt)
3 Strømpebukser i ull (De ligger nederst i en skuff, for hvem trenger ullstrømpebukser i 20 grader pluss?)

I tillegg har vi med et ukjent anntall kluter, vogn, bilstol, babycall, UV-telt, 2 pledd, solbriller, leker og sikkert noe mer jeg har glemt.

Hva synes du om pakkingen? Ble det litt mye?

Sverre på 4 år har med seg litt mer moderat mengde klær, men han har også flere bukser, gensere og T-skjorter som ennå ikke er brukt. Det blir jo alltid til at man kler opp barna i favorittplaggene, så hvorfor gidder man egentlig ta med alt det andre?

Og kjære mannen min, jeg lover at vi om et par dager skal ta oss en kjøretur til Vecindario (et veldig stort kjøpesenter nærmere Las Palmas) hvor vi skal kjøpe deg nytt treningsutstyr og en bukse til.

For jeg har allerede undersøkt med en veldedighetsforening her om de trenger babyklær, og det har de sagt at de gjør. Så da trenger jeg i hvert fall ikke ha alt for dårlig samvittighet for overpakkingen min.

Godt over halvparten av babyklærne blir igjen her nede. Forhåpentligvis er det noen som trenger dem mer enn oss som får dem når vi drar hjem. Men dét er ennå ca 6 uker igjen til.


Sverre og Sebastian koser seg i Mogan (Eller Puerto de Mogán for de som vil ha hele navnet)

Kommentarer

Populære innlegg