Nå har jeg fått et designhjem...vel, jeg starter i det små.

Hver gang jeg skal gi lillegutt mat, ender jeg ofte opp med å glemme å ha mobilen eller noe annet å slenge øynene i ved siden av meg, og siden lillegutten heller sover mens han spiser enn å se opp på sin flotte mor, blir det til at jeg sitter der og stirrer ut i lufta mens puppene henger på tørk.

Da er det lett å la blikket vandre til å se seg litt ekstra rundt i heimen, og da oppdager man jo alltids ting man ikke har sett før, og som man har lyst til å få gjort noe med. Alt fra store til små oppussings-prosjekter farer gjennom hodet.

Jeg vet at Mannen blir nervøs bare med tanken på at jeg sier dette, for hva er vel verre enn ei frue med nye oppussings-prosjekter i tankene mens han er på jobb. (Ja du vet, jobben faller jo ofte på han, så det blir som om at jeg går hjemme og finner på nye ting han kan gjøre).

For ikke å komme med så alt for store ting med en gang til Mannen, har jeg tatt noen enkle grep for å kick-starte en knøttliten oppgradering av hjemmet.

Jeg har rett og slett vært innom butikken Ting i Oslo og kjøpt noen små klenodier jeg ser det florerer av i sosiale medier og som man tydeligvis må ha for å bli interiør-kul. Først syntes jeg noen av dem så litt rare ut, men etter å ha sett dem på hundrevis av bilder, har jeg forelsket meg i dem, og det første jeg har pakket opp fra posen er en liten vase. (De andre tingene får bo i posen en stund til, så føles det som en ny gave om en ukes tid også).

Det er selvsagt ikke en tilfeldig valgt vase, det er en Omaggio fra Kähler.

Jeg valgte en gul-stripete liten sak, siden jeg føler for å ha noe gult og kult i heimen akkurat nå, og størrelsen, vel der gikk jeg for noe smått siden jeg ikke ville ta i for hardt på første designinnkjøp (og fordi Mannen mener at vi har det fullt nok hjemme fra før).

Jeg tenkte at jeg uansett kunne ta et nærbilde av den, og da er det jo ingen som vet om den er liten eller stor uansett.

For å toppe det hele, har jeg satt noen små roser fra EGEN HAGE oppi den. (Det er visst slik man gjør det nå till dags. Ikke bare skal maten være kortreist, blomstene skal være akkurat det samme de óg.)

Tok bilde av den ute i det fantastiske været, men nå bor den inne på stuebordet som jeg har ryddet for anledningen. Borte er stillbenet med rotete aviser, blader, glass, tallerkener og Lego-menn, og inn har altså denne pyntelige saken kommet. Gult er kult! Nå kan jeg invitere til kaffebesøk (hvis jeg klarer å holde det ryddig på det bordet da...)

Roser fra hagen i en flott gulstripet vase fra Kähler, kjøpt på Ting i Oslo.






Kommentarer

Populære innlegg