Fra kles-kaos til vakumpose-kontroll

Jeg er så heldig å ha arvet flerfoldige kasser med klær til guttene fra ei god venninne.

Etter å ha hatt de 7 banankassene stående i kjelleren, hvor jeg kun har hentet ut det jeg til enhver tid trengte, har jeg nå endelig fått full kontroll.

Nå er alle kassene gått igjennom, vasket, brettet og lagt i rett haug slik at jeg kunne blande det med alt det andre tøyet jeg hadde fra før i de samme størrelsene.

Så har jeg pakket alle de forskjellige størrelsene i vakumposer slika t det bare er å ta fram rett pose når guttene passer akkurat de klærne.

Målet er å gjennomføre dette også når størstemann vokser ut av klærne sine, slik at alt er klart når minstemann kan arve dem. Det er jo 3,5 år mellom guttene mine, så det blir noen år å lagre store mengder klær, men det får gå. Er systemet på plass er det bare å håpe at det blir gjennomført.

Kjøpte vakumposer på Clas Ohlson, og de funket veldig fint. (nei, jeg får ikke betalt for å si det).

Fullt kaos på badet mens vaskingen og brettingen pågikk. 

Klær i størrelse 74 klar til bruk.

Sommerklær og størrelse 80. (Har ikke funnet alle klærne i størrelse 80 ennå, så disse ligger fortsatt og venter på vakumposen sin. 

Klær til storegutten og ting som akkurat har blitt for smått.

Størrelse 110 på vei inn i storegutts hylle.

Dette er en av posene. Her er alle klærne i størrelse 68. Heldigvis blir posene betraktelig mye mindre når all luft er sugd ut. Veier ganske mye gjør de også...




Kommentarer

Populære innlegg